Camelbak

Dla tych którzy jeszcze nie wiedzą camelbak jest potoczną nazwą bukłaków na wodę połączonych z rurką umożliwiająca spożywanie płynów bez konieczności użycia rąk. To miano również stosowane jest do plecaków, w których przenosi się rzeczony bukłak. Nazwa pochodzi od firmy Camelbak, która jako pierwsza zaczęła produkować ten system na potrzeby armii. Dopiero później firma weszła na rynek cywilny i doczekała się licznych naśladowców.

Ja od dłuższego czasu zastawiałem się nad zakupem camelbaku, ponieważ zwykle dużo piję podczas wysiłku, a dotychczas  każde sięgnięcie po bidon wiązało się z przerwą, co z kolei czasem drażniło niektóre osoby z mojego towarzystwa. W końcu tegoroczny Mikołaj się nade mną zlitował i przyniósł mi  Forclaz 2l z Decathlon-a, nazywany przez producenta kieszenią na wodę. Jak sama nazwa wskazuje bukłak ten ma pojemność 2l (co jak dla mnie w zupełności wystarcza), rurkę o długości 100cm i ustnik, który pozwala pić dopiero po jego nagryzieniu, dodatkowo duży otwór ułatwia napełnianie i mycie. Producent pisze, że w kieszeni można używać wszystkich napojów niegazowany i żeli z wyjątkiem alkoholi i soków owocowych. 


Komentarze